
28 de juny, Dia de l'Orgull LGTBIQ+: Badalona es vesteix d'Orgull
28 de juny, Dia de l'Orgull LGTBIQ+: Badalona es vesteix d'Orgull
per Anna García de Albéniz
| CompartirBadalona ha commemorat aquest diumenge el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+ amb una jornada festiva i reivindicativa a càrrec de l’associació BiGayLes Badalona. La programació ha inclòs la lectura del manifest, una rua pels carrers de la ciutat i una festa amb música i actuacions de drag queens al restaurant Brisa sin Prisa. La celebració continuarà demà, dilluns, amb un estand informatiu i l'acte institucional a la plaça de la Vila.

La plaça de la vila s’ha vestit de color, disbauxa i reivindicació durant la lectura del manifest. L’escrit ha reclamat la necessitat de continuar defensant els drets del col·lectiu LGTBIQ+, combatre qualsevol forma de discriminació i avançar cap a una societat més diversa, igualitària i inclusiva.
A continuació, els participants han recorregut els carrers de Badalona en una manifestació fins al restaurant Brisa sin prisa, situat a la Plaça Patí de Vela. L’establiment ha acollit una sessió musical amb el DJ Xavi Villaena i actuacions de les Drag Queens Aleixa, Ilona Queen i Hary Vicious.

L’acte ha estat impulsat per Bigayles Badalona. Es tracta d’una entitat creada el 2009 a l’Hospitalet i que, enguany, ha obert una delegació a la ciutat amb la voluntat de construir una comunitat més lliura, diversa i segura per a totes les persones. Aquests representen els primers passos de l’associació, que espera créixer de mica en mica per convertir-se en un punt de referència per al col·lectiu.
Recordem que el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+ se celebra cada 28 de juny en commemoració dels aldarulls de Stonewall, una sèrie de protestes espontànies que van esclatar la matinada del 28 de juny de 1969 després d’una batuda policial al bar gai Stonewall Inn de Nova York. Aquells fets són considerats el punt de partida del moviment modern en defensa dels drets de les persones LGTBIQ+.
La commemoració a Badalona es completarà demà amb els actes institucionals organitzats per l’Ajuntament sota el lema “Estima allò que ets”. Durant tota la jornada, la plaça de la Vila acollirà un estand informatiu i, a la tarda, s’hi celebrarà l’acte institucional amb la lectura del manifest. També es deixarà hissada la bandera de l’Arc de Sant Martí i la pancarta commemorativa a la façana de la Casa de la Vila.

| Compartir




