
Declaració de Badalona insta l’Ajuntament a garantir l'accés als refugis climàtics durant els mesos de més calor
Declaració de Badalona insta l’Ajuntament a garantir l'accés als refugis climàtics durant els mesos de més calor
L'agrupació denuncia la falta de planificació davant l’increment de temperatures
L'agrupació denuncia la falta de planificació davant l’increment de temperatures
per Mateo Cachipuendo
| CompartirEnmig de la primera onada de calor, les entitats impulsores de la Declaració de Badalona insten l’Ajuntament a garantir l’accés als equipaments municipals i espais públics d’ombra durant els mesos de més calor. La insistència sorgeix del tancament de bona part dels refugis climàtics durant les setmanes més caloroses l’any passat. Una gestió que des de les entitats qualifiquen d’ ”improvisada, circumstancial i desordenada”.
Les dades de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i del Servei Meteorològic de Catalunya confirmen l’augment de la freqüència i gravetat dels episodis de calor extrema. Per enfrontar-ho, els refugis climàtics es tornen indispensables per prevenir riscos per a la salut. A Badalona, aquest any n’hi ha 14, 3 més que l’any passat. Les entitats, però, destaquen que bona part d’ells van tancar a l’agost. Una preocupació que enguany creix arribada la primera onada de calor.
Declaració de Badalona ha presentat diferents propostes per assegurar una gestió efectiva dels refugis climàtics. Com garantir el seu servei tot l’estiu i ampliar els acords amb establiments, com les farmàcies. Una proposta que, a l'abril, l'Ajuntament va afirmar que duria a terme, però de la qual encara no tenen informació.
Des de Declaració de Badalona aclareixen que el consistori no hi ha contactat, i demanen a l’Ajuntament decisions immediates per garantir uns recursos mínims de salut pública durant els mesos d’estiu, posant el focus en les persones en situació de vulnerabilitat.
| Compartir




