
El SEM millorarà la cobertura a la Regió Metropolitana Nord amb el nou model de transport sanitari
El SEM millorarà la cobertura a la Regió Metropolitana Nord amb el nou model de transport sanitari
Les empreses badalonines Direxis i el Grup La Pau, que està en concurs de creditors, seran les responsables
Les empreses badalonines Direxis i el Grup La Pau, que està en concurs de creditors, seran les responsables
per SUSANA SOLDADO i SERGI CRUSELLS
| CompartirEl nou model de transport sanitari es desplegarà a la Regió Metropolitana Nord a partir de la nit de dijous. Amb un pressupost de més de 385 M€, permetrà incrementar el nombre d’ambulàncies en un 8,6% i reforçar la cobertura assistencial amb més hores de servei. El nou model, ofert per la UTE badalonina la Pau- Direxis Salud, també incorpora nous tipus de vehicles i tecnologia puntera per avançar en el diagnòstic.

A l’hora de dissenyar el nou model de transport sanitari, el Servei d’Emergències Mèdiques ha analitzat l’activitat assistencial registrada al territori, així com les dades demogràfiques per fer una cobertura més completa. El Barcelonès Nord, que inclou Badalona, Sant Adrià de Besòs i Santa Coloma de Gramenet, es veurà reforçat amb nous recursos i ampliacions horàries. Santa Coloma de Gramenet suma una nova unitat de suport vital avançat i tres de suport vital bàsic, que s’ubicaran a Torribera. A Badalona s’incrementarà la cobertura assistencial amb més hores de servei. “Incrementem tant hores com nombre de recursos, explica el cap territorial del SEM a la Metropolitana Nord, Antonio Carballo, ”afecta sobretot la franja horària on hi ha més activitat perquè ens trobem amb més simultanietat d'incidents".

Les ambulàncies s’han renovat en la seva totalitat. A la Metro Nord, s’incrementen a partir d’aquest dijous per arribar als 278 vehicles, 22 més que fins ara. També hi haurà noves unitats per millorar la resposta assistencial, com ara la de suport logístic sanitari que donarà servei en grans emergències. L’Hospital Germans Trias comptarà amb un vehicle de cada nova tipologia: unitat de Suport Logístic Sanitari, ambulàncies polivalent -per malalts de baixa complexitat o de més de 170 kg- i vehicles llançadora - 100% elèctrics i facilitaran el trasllat entre centres sanitaris.
Una de les novetats és la incorporació a les ambulàncies d’equips tecnològics que permeten obtenir un primer diagnòstic en el lloc de l’emergència. Destaca, per exemple, un aparell per fer analítiques de sang en sec, vitals davant d'aturades cardíaques, o un ecògraf. Segons la Gemma Cuadras, membre de l’equip territorial del SEM a la Metro Nord, l'ecògraf permetrà fer diagnòstics, “per exemple, en un accident de trànsit ens podrem avançar i saber si el ferit té una hemorràgia interna i avançar-li part del tractament”

Les noves ambulàncies es posaran en funcionament la nit del 25 de juny. Des del SEM han manifestat tranquil·litat davant del concurs de creditors que afecta el Grup La Pau, que, juntament amb Direxis, va guanyar el contracte de les ambulàncies en aquest territori. Asseguren que s’està fent un seguiment perquè el servei es pugui oferir amb la màxima qualitat.
| Compartir
Contingut relacionat

Els representants de la CGT i CCOO de la Pau lamenten els 8 acomiadaments que preveuen que patirà la cooperativa
La situació s'ha produït després de la compra de la unitat productiva de l’empresa per part de Direxis

Direxis prestarà el servei d'ambulàncies al Barcelonès Nord a partir d'aquest mes de juny
L'empresa de transports havia guanyat el contracte juntament amb el Grup La Pau, que ha entrat en concurs de creditors




