logo
<p>FAADA reclama la retirada de la unitat canina que formarà part del dispositiu de seguretat de la revetlla</p>
Badalona

FAADA reclama la retirada de la unitat canina que formarà part del dispositiu de seguretat de la revetlla

L'executiu municipal defensa que els animals estan “entrenats” i que estaran sobretot a l'interior de les estacions

per Judit Larios

| Compartir


FAADA reclama que es retiri la unitat canina que aquest any s’incorporarà al dispositiu de seguretat de la revetlla de Sant Joan a Badalona. La fundació en defensa dels animals assenyala que els dos gossos que conformaran aquesta unitat es veuran exposats a «una situació d’estrès extrem, sense possibilitat d’allunyar-se o refugiar-se dels estímuls» de l’entorn. En aquest sentit, l’entitat qüestiona que el reforç del patrullatge amb aquests animals aporti «un benefici significatiu per a la seguretat ciutadana que justifiqui els riscos» als quals se’ls sotmet.

 

Des de FAADA assenyalen que la de Sant Joan és una de les nits amb més presència de petards i pirotècnica i es mostren preocupats pels alts nivells de contaminació acústica que es produeixen, tenint en compte que la capacitat auditiva dels gossos és molt superior a la de les persones. Els esclafits, alerten, els poden provocar reaccions de por, estrès, taquicàrdia, tremolors i desorientació, amb conseqüències greus en alguns casos, que poden arribar a causar la mort.

 

Per això, des de FAADA fan una crida a donar suport a la seva demanda escrivint un correu electrònic a l’Ajuntament de Badalona o enviant un missatge a l’alcalde Xavier García Albiol a través del seu perfil d’Instagram.

 

 

Els gossos estan "entrenats específicament"

 

Els dos gossos acompanyaran agents de la Guàrdia Urbana per prevenir el consum i venda de drogues durant la revetlla. Serà una prova pilot que, si funciona, podria suposar la creació d’una unitat canina permanent al cos policial. Segons el govern local, aquests gossos «han estat entrenats específicament per treballar en entorns amb sorolls intensos» i la tasca de detecció els suposa una gran motivació, cosa que, defensa, els «ajuda a reduir l’estrès i a mantenir la concentració durant el servei». L’executiu assegura que el benestar dels animals és una prioritat i que, per aquest motiu, faran una jornada reduïda i les actuacions es faran sobretot a l’interior de les estacions de metro i tren «per minimitzar l’exposició directa a les detonacions». 

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.