
La Flama del Canigó ha arribat a Badalona per encendre les fogueres de Sant Joan
La Flama del Canigó ha arribat a Badalona per encendre les fogueres de Sant Joan
per Mateo Cachipuendo / Joaquim Garcia
| CompartirLa Flama del Canigó ha arribat aquesta tarda a Badalona per encendre les fogueres que seran les protagonistes aquesta nit de sant Joan. I és que, tal i com dicta la tradició, després de la renovació del foc en aquest cim, la flama és portada per voluntaris i es reparteix per tot Catalunya. Més enllà d’aquesta festa, la Flama del Canigó té una simbologia vinculada amb la persistència i la vitalitat de la cultura catalana. A Badalona, l’acte organitzat per Òmnium Cultural i diverses entitats culturals, ha començat a Roca i Pi amb una cercavila cap a les 18.00h.

Més tard, passades 19.00h, la flama ha arribat a la plaça de la Vila. La vetllada ha seguit amb una tanda de lluïments i balls de les entitats convidades i s’ha encès el peveter per donar el tret d'inici de la nit més curta i especial de l'any. Al toc final de la festa tampoc ha pogut faltar el foc, aquesta vegada a càrrec dels Bufons de Foc.
| Compartir




