
La Pau Direxis La Salut començarà a desplegar aquesta nit el nou model de transport sanitari
La Pau Direxis La Salut començarà a desplegar aquesta nit el nou model de transport sanitari
Amb la Regió Metropolitana Nord, finalitza el desplegament del SEM a tot Catalunya
Amb la Regió Metropolitana Nord, finalitza el desplegament del SEM a tot Catalunya
per SUSANA SOLDADO CÁLIZ
| CompartirLa Pau Direxis La Salut començarà a desplegar aquesta nit el nou model de transport sanitari. Les noves ambulàncies del Servei d’Emergències Mèdiques ja estaran operatives a partir de les 0 hores d’avui dijous a la Regió Metropolitana Nord. D’aquesta manera, el SEM finalitza el desplegament a tot Catalunya de la nova estratègia d’atenció extrahospitalària. El nou model té un pressupost de 1.970 MEUR fins al 2030.
Es tracta del contracte més gran de la Generalitat i permetrà augmentar els recursos humans, amb més de 600 nous tècnics en emergències sanitàries, però també els materials, amb 1.600 noves ambulàncies. El nou model s’està desplegant per tot Catalunya des del mes d’abril, i aquesta nit de dijous es posarà en marxa a la Regió Metropolitana nord, que inclou Badalona, entre altres municipis. A l’hora d’incrementar els recursos, s’ha estudiat amb l’Institut Cartogràfic Català les necessitats assistencials en tractar-se, la Metro Nord, en un territori amb grans ciutats, però també molta zona rural.

En concret, a la Metro Nord hi haurà 22 ambulàncies més que fins ara. D’aquestes, a Santa Coloma de Gramenet hi haurà quatre unitats de Suport Vital Bàsic o Avançat. Pel que fa al transport no urgent, el Germans Trias sumarà una unitat llançadora, destinada a traslladar altes de forma més àgil; una de polivalent, que donarà suport a les ambulàncies urgents amb usuaris de baixa complexitat o persones de més de 170 kg; i una de Suport Logístic Sanitari, que ajudaran en la logística en casos d’emergències amb múltiples afectats. Totes les noves unitats inclouran telemedicina d’última generació per poder avançar el diagnòstic i el tractament més oportú.
| Compartir
Contingut relacionat

El SEM millorarà la cobertura a la Regió Metropolitana Nord amb el nou model de transport sanitari
Les empreses badalonines Direxis i el Grup La Pau, que està en concurs de creditors, seran les responsables

Els representants de la CGT i CCOO de la Pau lamenten els 8 acomiadaments que preveuen que patirà la cooperativa
La situació s'ha produït després de la compra de la unitat productiva de l’empresa per part de Direxis

Direxis prestarà el servei d'ambulàncies al Barcelonès Nord a partir d'aquest mes de juny
L'empresa de transports havia guanyat el contracte juntament amb el Grup La Pau, que ha entrat en concurs de creditors




