
L'HGTP prova un tractament per a que pacients puguin recuperar l’olfacte que van perdre arran de la Covid
L'HGTP prova un tractament per a que pacients puguin recuperar l’olfacte que van perdre arran de la Covid
El tractament ha donat bons resultats en les proves que s'han fet a Estats Units, Bèlgica i França
El tractament ha donat bons resultats en les proves que s'han fet a Estats Units, Bèlgica i França
per Sergi Crusells
| CompartirL’Hospital Germans Trias i Pujol ha iniciat la prova d'un tractament per aquells que van perdre l'olfacte quan van recuperar-se de la Covid. És el primer hospital de l’Estat espanyol en provar aquesta teràpia que ha començat a donar bons resultats als Estats Units, França i Bèlgica. El tractament consisteix en aplicar amb anestèsia local plasma ric en plaquetes en la zona olfactiva del nas, a la part superior de las foses nasals. D’aquesta manera s’estimula el teixit encarregat de detectar les olors. El procediment només dura una hora i no requereix ingrés previ o posterior i el pacient pot fer vida normal poques hores després.
El tractament s’ha començat a aplicar a una desena de pacients. Totes dones, d’entre 40 i 70 anys, algunes ateses pel Programa de Covid Persistent de l’Hospital. Per saber si el tractament millora la qualitat de vida de les pacients caldrà esperar d’entre 3 a 6 mesos.
| Compartir




