logo
<p>Neix l'espai Salut Àgora per donar suport als centres de salut mental del territori</p>
Santa Coloma de Gramenet

Neix l'espai Salut Àgora per donar suport als centres de salut mental del territori

L'espai serveix com a centre de referència de trobada entre pacients i professionals 

per Sergi Crusells / Neus Aragall

| Compartir


L'Hospital del Mar obre un nou espai a Santa Coloma de Gramenet per donar suport als centres de salut mental del Barcelonès Nord, inclòs Badalona. És tracta de l'espai Salut Àgora que acull una quinzena de pacients que surten de tractaments psiquiàtrics de llarga durada i amb problemes de salut mental greu. 

 

L'espai està construït com si fos una casa amb la seva sala d'estar, cuina, lavabo i bugaderia. Els pacients l'utilitzaran per a readaptar-se al dia a dia després d'una llarga hospitalització, interioritzar bons hàbits alimentaris i higiènics. A més serà un centre de referència per fer consultes privades i establir vincles entre els professionals, els pacients i els seus familiars. La funció dels professionals no recau únicament dins de l’espai, també els acompanyen en tasques que hagin de fer a l’exterior per enfortir la comunitat. 

 

edit_4-3_7fbc48e7-15bf-447c-8d55-1bbefc4abec5_VO_espai_agora_santa_coloma_2.jpg
 

Els pacients que en seran derivats provenen de diversos hospitals i centres de salut mental de Badalona, Santa Coloma de Gramenet i Sant Adrià de Besòs. La iniciativa s’emmarca en un projecte pilot del Departament de Salut per fomentar alternatives a l’atenció hospitalària. A més forma part del Pla de Director de Salut Mental i Addicions de Catalunya.

 

espai agora santa coloma 3.jpeg
 

| Compartir

Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.