
Nova imatge, nous vehicles i contenidors
Nova imatge, nous vehicles i contenidors
per Raquel Moreno
| CompartirSota el lema "Més Badalona, més neteja" el govern municipal ha presentat aquest dilluns a la Plaça del President Tarradellas la nova maquinària i equipació dels treballadors del servei de recollida de residus i neteja de la ciutat. Un contracte, recordem, de més de 45 milions d'euros anuals, 500 milions en total, i que s'implantarà progressivament des d’aquest mes de juny.

Els diversos vehicles polivalents, camions cisterna, escombradores, baldejadores i carros d'escombrat manual, entre altres, incorporen una nova imatge gràfica. A la nova maquinària, 146 vehicles en total, s’hi pot veure un cor taronja que, segons l'executiu local, simbolitza l'estima per la ciutat de Badalona. Un compromís dels serveis municipals amb l'espai públic i el veïnat, segons ha assenyalat l'alcalde de Badalona durant el seu parlament. Xavier Garcia Albiol, però, demana la implicació de la ciutadania per mantenir neta la via pública i celebra l’augment dels més de 100 treballadors del nou servei de neteja a càrrec de FCC Medi Ambient. Amb aquest increment, la plantilla ja compta amb 565 persones.

El nou contracte, que suposa un increment del 30% en la neteja de tots els barris de la ciutat, inclou l’augment de personal i la renovació completa de tota la maquinària. Vehicles elèctrics i més ecològics, que permetran complir amb els objectius de l’Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible segons ha explicat el responsable de FCC Medi Ambient, Javier Irigoyen.

Durant els pròxims dies ja es veuran pels carrers de la ciutat les escombradores i hidronetejadores. També ho farà tota la flota de recollida de residus renovada a excepció dels contenidors soterranis que se substituiran progressivament per illes de reciclatge, és a dir, nous contenidors destinats a la resta l’orgànica, els envasos, el vidre i el paper i cartró.

Serà a mitjans d’aquest juny quan s’implementarà la neteja amb pressió d’aigua arreu del municipi i la instal·lació de 4.000 contenidors nous a tots els districtes de la ciutat. Ho faran, a més, amb un sistema intel·ligent de recollida de residus per monitorar en temps real si ja està ple i cal buidar-lo. A banda de la imatge dels nous vehicles, els treballadors estrenaran nous uniformes a partir de la tardor, de colors taronja i verd llampants amb bandes reflectants.

| Compartir
Contingut relacionat

El PSC alerta que la taxa d’escombraries podria duplicar-se per a prop de 90.000 llars badalonines
El goven de Garcia Albiol assegura que no incrementarà l'impost

El nou contracte de neteja de Badalona entrarà en vigor la segona quinzena de maig
Amb una vigència de 12 anys, augmentarà la freqüència de recollida, el nombre de treballadors i els contenidors




