Polèmica per una actuació de la Guàrdia Urbana després del Ball del Micaco d'aquest diumenge
Polèmica per una actuació de la Guàrdia Urbana després del Ball del Micaco d'aquest diumenge
La Comissió de Festes denuncia actuació “desproporcionada” i el govern assegura que els agents van actuar seguint el protocol
La Comissió de Festes denuncia actuació “desproporcionada” i el govern assegura que els agents van actuar seguint el protocol
per Redacció
| CompartirLa Comissió de Festes de Badalona denuncia una actuació de la Guàrdia Urbana la matinada de l’11 de maig que titlla de “desproporcionada”. Els fets van ocórrer a la plaça de La Plana després del concert del Ball del Micaco. El govern local assegura que la policia va actuar seguint el protocol arran de les queixes veïnals pel soroll cap a les dues de la matinada. També ha defensat l’actuació policial, el Sindicat Independent de la Policia Local, SIP-Fepol.
Segons un vídeo difós per l’entitat a les xarxes socials, es veuen agents colpejant alguns joves durant una intervenció policial un cop ja havia acabat el concert. Segons l’executiu local, la policia va demanar als assistents que abandonessin l’espai, però una part dels joves s’hi hauria negat i hauria tingut actituds de “falta de respecte” cap a la Guàrdia Urbana. L’actuació es va saldar amb tres actes aixecades i cap persona detinguda. Segons el govern local, ja s’havia sobrepassat l’hora límit de concert i de barres obertes i alguns dels assistents haurien llançat presumptament ampolles al cos policial. La Comissió de Festes denuncia violència policial i un augment de la repressió contra les festes populars de la ciutat.
Volem unes festes segures, lliures i sense repressió
Uns fets que també han provocat les crítiques de l’oposició. Guanyem, ERC i Badalona En Comú han qüestionat una actuació policial que consideren de violència excessiva i han reclamat explicacions al govern dels populars. A més, Guanyem Badalona demana obrir una investigació interna per depurar responsabilitats dins la Guàrdia Urbana.
Des del sindicat SIP-Fepol, han defensat la professionalitat del cos de la policia local. Asseguren que es va actuar “sota criteris de proporcionalitat i legalitat”, per preservar l’ordre públic. En un comunicat, han titllat d’irresponsables i intolerables les acusacions de violència i abús de poder fetes per representants polítics i entitats de cultura popular.
| Compartir




