
Prevenció d'incendis als boscos metropolitans
Prevenció d'incendis als boscos metropolitans
per Raquel Moreno Escudero
| CompartirL’Àrea Metropolitana de Barcelona ha engegat aquest mes de juny els treballs de prevenció d’incendis als boscos metropolitans. El Parc Forestal de Sant Mateu, al municipi veí de Santa Coloma de Gramenet, és una de les zones boscoses de la Serralada de Marina on aquests dies es duen treballs de desbrossament per reduir la propagació del foc en cas d’incendi.

En el marc del Programa Metropolità d’Actuacions Forestals, els operaris han iniciat les tasques de retirada de la càrrega de combustible, la millora del ferm de camins i el manteniment de franges perimetrals de protecció per la ciutadania. També s’han retirat, en prop de 4 hectàrees de terreny, els arbres morts que han caigut durant els darrers anys de sequera, segons ha explicat el cap de servei d’infraestructura verda de l’AMB, Jesús Fernández.

Segons l’AMB, l’estat dels boscos és òptim amb una vegetació exuberant, tot i els darrers 3 anys de sequera. Les recents pluges intenses podrien afavorir un estiu tranquil, expliquen, tot i l’arribada d’una onada de calor els pròxims dies. La reducció del combustible, assenyalen, és la millor manera de prevenir focs virulents que es propaguen amb molta velocitat.

Després de passar per Tiana, els treballs s’efectuaran al voltant de la masia de Can Miravitges, a Badalona, previsiblement durant el mes de juliol. En una segona fase, entre finals d’any i principis del 2027, s’arranjarà la zona boscosa de l’antic berenador de Can Ruti, a tocar del Tanatori, al barri de Canyet.

| Compartir




