
Una nena és ferida per una bala perduda en un tiroteig a Sant Roc
Una nena és ferida per una bala perduda en un tiroteig a Sant Roc
Els fets han passat durant una baralla entre clans que ha requerit el desplegament dels Mossos d'Esquadra
Els fets han passat durant una baralla entre clans que ha requerit el desplegament dels Mossos d'Esquadra
per Redacció
| CompartirUna nena de 10 anys ha resultat ferida al braç per una bala perduda aquest diumenge al vespre a les 19:15 en un tiroteig al carrer Còrdova de Badalona, a Sant roc. Segons ha informat l'Ajuntament, l'incident s'ha originat per una baralla entre clans al barri de Sant Roc on s'han efectuat trets a l'aire i un d'ells ha impactat contra la menor. La nena ha estat evacuada a un centre mèdic en un vehicle particular amb pronòstic lleu, i la seva vida no perilla.
La consellera d'Interior, Núria Parlon, assegura que s'ha desplegat un reforç dels agents de les Àrees Regionals de Recursos Operatius (les ARRO) a la zona i que la Divisió d'Investigació Criminal s'ha fet càrrec del cas. Segons publica RAC1, en el tiroteig s'haurien disparat vuit trets i la policia ha trobat quatre beines a la zona. Segons fonts policials, no hi ha cap detingut fins al moment.
Al seu torn, l'alcalde de Badalona assegura en un missatge a X que el tiroteig era una "baralla entre clans" al barri de Sant Roc i ha qualificat de gentussa incapaç de viure en societat els causants. Per aquest motiu, ha ofert a la consellera d'interior, Núria Parlon, el suport de la Guàrdia Urbana de Badalona per poder detenir als culpables i investigar els fets. Albiol lamenta que la imatge del barri de Sant Roc es vegi afectada per algunes persones conflictives.
D'altra banda, l’Associació de Veïns de Sant Roc ha assenyalat a la tertúlia de Ràdio Ciutat de Badalona, que el control del territori en el tràfic de drogues és el principal motiu del tiroteig que aquest diumenge ha ferit al braç una nena de 10 anys per una bala perduda. El narcotràfic, lamenten, afavoreix l’ús habitual d’armes al barri. Ho ha explicat als micròfons de la ràdio pública el membre de la FAVB i l’Associació de Veïns de Sant Roc, Enrique Lara.
Aquest és el segon tiroteig al barri de Sant Roc de la ciutat aquesta setmana. Dimarts, un jove hauria disparat dos trets amb arma de foc a l'Avinguda Marquès de Montroig en una disputa per un habitatge ocupat. Els Mossos van poder detenir-ne l'autor, però no van localitzar l'arma de foc.
Recordem que fa unes setmanes, el cap d'Investigació Criminal dels Mossos, Ramón Chacón, afirmava que darrere de l'increment dels tirotejos a Catalunya hi ha la "banalització" i la "socialització" de les armes de foc. En declaracions a Catalunya Ràdio, reconeixia que hi ha més tirotejos, però deia que això no es tradueix en més morts, més narcoasalts o més armes intervingudes. Això és així perquè, explica, la majoria dels tirotejos són "intimidatoris". Darrere de tot, ha afirmat que hi acostuma a haver el tràfic de drogues. Ha afegit que es tracta de fets "intracriminals" però ha alertat que quan augmenten els tirotejos i la circulació d'armes de foc, també puja el risc que terceres persones puguin resultar-ne ferides.
| Compartir
Contingut relacionat

Els Mossos investiguen un nou tiroteig sense ferits la passada mitjanit al carrer Còrdova de Sant Roc
El cos policial es va desplaçar a la zona després de rebre una trucada alertant que se sentien detonacions

SIP FEPOL alerta de l'augment dels tirotejos i de la proliferació d'armes de foc a Catalunya
El sindicat dels Mossos vincula aquest fenomen a l'activitat de les màfies de la marihuana i reclama més recursos policials

La seguretat centra el debat del ple de juny després del tiroteig de Sant Roc.
La moció del PSC, que ha estat rebutjada amb els vots del govern, denunciava l'increment de la criminalitat convencional

Aïda Llauradó, Badalona en Comú: "A Badalona no hi ha un control de les armes de foc"




