
Valoració positiva dels dispositius de seguretat i neteja de la revetlla de Sant Joan
Valoració positiva dels dispositius de seguretat i neteja de la revetlla de Sant Joan
El govern local considera aquesta nit de Sant Joan una de les més tranquil·les dels darrers anys
El govern local considera aquesta nit de Sant Joan una de les més tranquil·les dels darrers anys
per Emma Teixidó Rey
| Compartir
Balanç molt positiu del govern sobre el dispositiu especial de seguretat i neteja durant la nit de Sant Joan. Consideren que aquesta ha estat una revetlla sense massa incidències destacables, i fins i tot, de les més tranquil·les dels darrers anys a la ciutat. Per primer cop una unitat canina ha patrullat en punts d’accés al municipi com a mesura dissuasòria i evitar i detectar el consum d’estupefaents. Des de la regidoria de Seguretat en faran balanç però consideren viable crear una unitat canina permanent a la Guàrdia Urbana.
Al marge dels petits incendis destacats i els botellots habituals a les platges, places i carrers, Badalona ha registrat fets poc destacables en aquesta revetlla de Sant Joan. Fins i tot asseguren que hi ha hagut caps de setmana amb més incidències que les d’una nit com aquesta en que hi ha molta més mobilitat de ciutadans arreu de la ciutat.
Una de les novetats d’enguany al dispositiu de seguretat ha estat la presència d’una unitat canina de l’Associació de Guies Canins de les Policies Locals de Catalunya, acompanyats d’agents especialitzats que per primer cop han treballat conjuntament amb la Guàrdia Urbana en punts estratègics per prevenir el consum i venda de drogues durant la revetlla.


En total els cans han estat actius poc més de dues hores i en un horari de tarda-vespre en que el llançament de petards és inferior i en que s’han aixecat una desena d’actes. És més un cop s’hagi avaluat la prova pilot, la regidoria de Seguretat es planteja assumir una unitat canina permanent que pugui donar suport al cos policial de la ciutat.
Dispositiu especial de neteja més ràpid que altres anys
Des de la regidoria de Via Pública i Mobilitat també han valorat de forma satisfactòria el dispositiu de neteja als carrers més concorreguts de la ciutat i a les platges que han estat a punt per als banyistes a partir de les 9 del matí. Uns treballs de neteja que ha comptat amb dues garbelladores i treballadors de l’AMB i el desplegament dels serveis de neteja municipals en què ja s’ha pogut veure part dels nous vehicles que formen part del nou contracte que recordem s’anirà desplegant encara en els propers mesos.


Des del govern asseguren que la incorporació d’aquests nous dispositius de neteja ha permès realitzar una actuació més ràpida i higiènica de tot l’entorn del litoral.
Al marge de les platges el dispositiu de neteja ha treballat a diversos punts de la ciutat. Un any més el carrer Gran Bretanya de Montigalà ha tornat a ser el punt de reunió d’un macro botellot, aquest cop, però, sense incidències destacables, malgrat les deixalles que hi han deixat.


A tota la ciutat els petards han marcat el ritme de la nit de Sant Joan en que també s’hi han vist revetlles populars, amb el permís pertinent, com el que s’ha celebrat al carrer Enric Borràs i que ha permès celebrar una revetlla sense circulació de vehicles.
En una nota de premsa, l’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha mostrat la seva satisfacció pel funcionament dels dispositiu de seguretat, emergències i neteja i ha volgut destacar i agrair el civisme ciutadà durant aquesta revetlla.
| Compartir




