Badalona - La campanya dels Badabons ha repercutit en el comerç de proximitat de Badalona en un milió d'euros. L'alimentació ha estat l'aspecte en que més han gastat pels badalonins, un total de 238.000 mil euros, seguit per la moda amb 164.000 mil, el calçat amb 126.000 mil i la restauració amb 103.000
Durant el període que els vals han estat actius s'estima que badalonins i badalonines han gastat aproximadament 1.400.000 euros en comerç de proximitat, oci i restauració a Badalona. PIMEC assenyala que la iniciativa ha estat tot un èxit i ha anunciat que la campanya es repetirà durant el pròxim 2025. També, ha felicitat l'Ajuntament de Badalona per tirar endavant iniciatives com aquestes en un moment que segons diuen, el comerç passa per uns temps difícils.
Carles Gironès és el president de PIMEC Comerç al Vallès Oriental, Barcelonès Nord, Maresme:
A la proposta s'hi han adherit 448 establiments, 205 pertanyen al barri del centre. Unes dades que segons PIMEC reflecteixen que aquesta zona gaudeix d'un fort teixit comercial, però que encara cal treballar per dinamitzar el comerç a la resta de barris. Per això, conjuntament amb l'Ajuntament i la Federació de Comerciants de Badalona s'està treballant en un pla estratègic.
A les portes del Black Friday, PIMEC critica que es tracta d'una campanya que no ajuda al comerç de proximitat. Assenyalen que els grans descomptes que fan les marques perduren més dies dels que indica la llei i que els preus no són reals.