Engestur treballa per a incorporar més punts de recàrrega als aparcaments públics

Engestur treballa per a incorporar més punts de recàrrega als aparcaments públics
Redacció
17/10/2023 - 21:31

Badalona - Engestur inicia un projecte per modernitzar el sistema d'aparcament i els punts de recàrrega dels vehicles elèctrics als aparcaments públics de la ciutat que gestiona. La primera fase ja l'està aplicant al de Pompeu Fabra. Expliquen, però, que és més complicat incorporar punts de recàrrega als pàrquings privats que gestiona, on encara no n'hi ha cap. És part del camí que segueixen per complir amb el Reial decret llei 29/21, que estableix que les zones d'aparcament han de tenir un punt de recàrrega per cada 40 cotxes des de l'1 de gener del 2023. Tot i que n'hi ha a Badalona, la cooperativa Som Mobilitat avisava dels pocs que n'hi ha al municipi.

Engestur disposa actualment de 30 aparcaments per a residents, que equivalen a 9.100 places, i 4 aparcaments de rotació. Aquests 4 públics tenen 6 places on es poden endollar els vehicles elèctrics. Tot i això, argumenten que els connectors d'aquests espais s'han de modernitzar. Un procés que han iniciat al pàrquing de Pompeu Fabra amb la posada en marxa d'una nova maquinària de pagament, facilitant l'accés i la gestió als usuaris, i que també serà beneficiós per a aquells que condueixen vehicles elèctrics.

Contractar una nova maquinària de pagament que pugui donar-li connectivitat a aquests endolls

És un primer pas, com explica, que després es voldrà incorporar al pàrquing del Viver i al de Manuel Valls. En el cas dels aparcaments privats soterrats que gestiona, l'ens afirma que encara no s'hi ha instal·lat cap punt de recàrrega, perquè, segons Berruezo, aquests compten amb una junta d'usuaris que hauria de donar-hi el vistiplau. A més, el procés requeriria un debat de tècnics, agents i juristes més complex. Berruezo també posa sobre la taula la importància d'actualitzar l'ordenança metropolitana d'edificació de la Regió Metropolitana de Barcelona, aprovada el juny de 1978, perquè avui en dia els vehicles són més grans i les places per aparcar-los comencen a ser molt justes. Més enllà d'això, des d'Engestur també han mostrat la seva predisposició si finalment el govern local els demana que s'encarregui del manteniment de les rampes mecàniques i els ascensors de la via pública. Això sí, afirmen que seria tot un repte.