Badalona - Les carreteres de l'àrea metropolitana de Barcelona van acumular durant el 2023 un total d'11.626 accidents, que van deixar 14.767 víctimes, de les quals 46 van ser mortals. La xifra de víctimes representa gairebé la meitat del conjunt de Catalunya, mentre que les defuncions fruits de sinistres són el 20% del total a les carreteres catalanes. Ho recull el darrer estudi fet per l'Institut Metròpoli, publicat amb motiu del Dia Mundial en Memòria de les Víctimes de Trànsit.
L'anàlisi constata que el pes de la ciutat de Barcelona ha disminuït en concentració de sinistres, que ara es focalitzen als municipis de la primera corona metropolitana, on hi ha hagut el 31% de les víctimes lleus i el 37% de greus i víctimes mortals. Des de la pandèmia, s'ha doblat el percentatge de víctimes de trànsit fora de Barcelona. L'AMB també destaca que els casos de ferits greus han anat a l'alça. Tot i mantenir-se en valors inferiors als anys previs a la pandèmia, han crescut un 60% els últims quatre anys. El 2023 en van ser 503.
L'estudi publicat ara abraça el període 2009-2023. En global, els conductors o acompanyants de motocicletes i els vianants representen, respectivament, el 46% i el 29% de les persones que han perdut la vida a les carreteres metropolitanes en aquest període.
La sinistralitat en motocicleta es manté com a principal problema de seguretat viària, apunta l'AMB, si bé hi ha una tendència a la baixa els últims anys. Pel que fa a les bicicletes, el 2023 hi ha hagut una disminució de la sinistralitat, que és tres vegades inferior a la de les motocicletes.