Morera - L'associació de veïns de Morera es fa ressò de les queixes de residents d'aquest barri i del de Pomar que denuncien setmanes d'espera en l'atenció al centre d'atenció primària de la zona. Denúncies que l'empresa municipal que gestiona el CAP Morera-Pomar, Badalona Serveis Assistencials, diu que pràcticament no rep.
De fet, segons BSA, durant tot aquest any només li han arribat una quinzena d'incidències del CAP Morera-Pomar. Tot apunta, segons l'associació de veïns, que és perquè les queixes no es fan per escrit amb fulls oficials de reclamació al mateix CAP. En són exemple les demores en les visites del metge de família o les dificultats per ser atès pel pediatre titular, en comptes de substituts. Denúncies que apunten també mesos de retard en Dermatologia, tot i la incorporació d'un nou professional, segons ha explicat la presidenta de l'associació veïnal de Morera, Mercè Cabrera.
En un comunicat, BSA relata que la plantilla del CAP Morera-Pomar està funcionant al cent per cent. Diu també que, el fet que les sales d'espera estiguin buides, respon a una bona organització del personal, i no pas a la manca de professionals. L'associació de veïns ha recollit fulls de reclamació per escrit per tal d'ajudar els denunciants que ho requereixin i fer-los arribar a la comissió de Salut de la Federació d'Associacions de Veïns, la FAVB. La comissió ho trametrà a BSA en una de les seves reunions periòdiques.
Més enllà de l'acció de l'associació veïnal, Badalona Serveis Assistencials recorda que disposa d'espais de participació per fer arribar incidències. Es tracta, diu, del Consell de Salut que hi ha a cadascun dels centres d'assistència primària. Aquests organismes aglutinen, precisament, associacions de veïns, de malalts, farmàcies, professionals del centre i entitats cíviques, entre d'altres.