L'institut Júlia Minguell reclama solucions a Educació per començar el curs en 'condicions mínimes'

L'institut Júlia Minguell reclama solucions a Educació per començar el curs en 'condicions mínimes'
Judit Larios
09/09/2024 - 15:56

Badalona - L'institut Júlia Minguell ha engegat finalment el curs escolar, després d'anunciar divendres que no iniciaria les classes per falta de docents. L'equip directiu ha mantingut una reunió d'una hora i mitja aquest matí amb el Departament d'Educació per traslladar-li les seves reclamacions. A les portes del centre, els professors han esperat els interventors amb pancartes al crit de «Volem solucions».

Des de l'institut demanen més professors, especialment a batxillerat, on, assenyalen, la falta d'una tercera línia farà que enguany hi hagi 40 alumnes a l'aula. També denuncien que alguns docents hauran de cobrir especialitats diferents de les seves. Alhora, els alumnes de 2n d'ESO no rebran classes de Visual i Plàstica aquest curs perquè no hi ha cap professor que pugui impartir la matèria. L'equip docent del Júlia Minguella alerta que aquestes condicions els impedeixen oferir una educació de qualitat i creu que les seves reclamacions són bàsiques.

Un cop la direcció del centre es reuneixi amb el claustre per traslladar-li la resposta del Departament d'Educació, es decidirà com treballar en els pròxims dies i si es reprenen les mobilitzacions.

protestes júlia minguell (1)
Els docents han rebut els interventors d'Educació amb pancartes

De fet, el govern local exigeix 'solucions immediates' a Educació per aquest institut del barri de Llefià, que a més és d'alta complexitat. En una piulada a les xarxes socials, l'alcalde ha lamentat 'la massificació d'aules amb 40 alumnes per classe a batxillerat o la manca de professorat'. La regidora d'educació Vanessa González, en una entrevista al Badalona Matí aquest dilluns, atribueix aquesta situació a una crisi del departament d'ensenyament. La regidora reclama canvis urgents a la nova consellera per solucionar els problemes organitzatius de docents que afecten molts centres escolars.