Comissaria dels Mossos d'Esquadra, Badalona - Conèixer les problemàtiques de la ciutat i intentar minimitzar-les. Aquesta és la tasca de l'Oficina de Relació amb la Comunitat dels Mossos d'Esquadra (O.R.C.), que canalitza la informació que rep de les entitats per tal d'avançar-se als problemes que puguin sorgir en un futur.
Associacions de veïns, comerciants o centres educatius. Aquests són alguns dels interlocutors amb qui treballa l'Oficina de Relació amb la Comunitat dels Mossos d'Esquadra. Gràcies a ells, l'Oficina coneix els problemes latents de la ciutat i hi pot donar resposta. La mediació és la seva aposta principal amb la voluntat de fugir de la via judicial.
Amb la prevenció com a objectiu, l'Oficina fa un seguiment dels problemes a partir de mantenir contacte i visitar les diverses entitats. La periodicitat de les visites varia depenent de les casuístiques que tingui l'entitat. Ho explica el coordinador de l'Oficina de Relació amb la Comunitat, Artur Matamoros:
Un exemple el trobem amb l'Associació de Veïns del Barri del Progrés. L'Oficina s'hi reuneix cada 3 mesos per saber si ha sorgit alguna casuística nova o fer el seguiment d'alguna.
Després d'avisar-la divendres amb una trucada telefònica, l'O.R.C. ha visitat la seu de l'entitat aquest dimecres, que manifesta problemes de convivència del veïnat amb un local d'oci de la zona. L'associació agraeix la comunicació amb l'Oficina per tal de resoldre els problemes. Ho explica el secretari de l'AV Barri del Progrés, Josep Antoni Rodríguez:
L'Oficina registra qualsevol pas fet en el seguiment del problema per si, en un futur, la solució emprada es pot tornar a aplicar.