Més de la meitat dels badalonins creu que l'Ajuntament és poc transparent, segons una enquesta

Més de la meitat dels badalonins creu que l'Ajuntament és poc transparent, segons una enquesta
Judit Larios
28/07/2024 - 19:47

Badalona - Més de la meitat dels badalonins consideren que l'Ajuntament és poc transparent i que no fomenta prou la participació ciutadana. Així ho reflecteixen els resultats del sondeig fet per la Diputació de Barcelona en la segona edició del DIBAròmetre. En total, s'han realitzat 400 enquestes a la ciutat.

En concret, un 55% dels enquestats creuen que l'Ajuntament de Badalona és poc o gens transparent en la seva manera de funcionar. Un 32%, en canvi, opinen que ho és molt o bastant. Les respostes a la pregunta de si l'ajuntament afavoreix la participació ciutadana són similars: un 51% considera que ho fa poc o gens, mentre que un 39% respon que molt o bastant. De nou, els percentatges són semblants respecte al compromís del consistori amb el canvi climàtic. Un 51% pensa que mai o en poques ocasions pren mesures que tenen en compte la conservació del medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic. En canvi, un 35% defensa que ho fa molt o bastant. La gestió de l'ajuntament, en una escala del 0 al 10, rep una qualificació mitjana d'un 5,8.

Tot i això, un 73% dels badalonins preguntats estan molt o bastant satisfets de viure a Badalona, mentre que només un 15% ho estan poc o gens. L'opinió sobre si el municipi ha millorat o empitjorat en el darrer any està força igualada: un 38% creu que ha anat a millor i un 32% que ha degenerat.

Un 44% dels enquestats coincideixen a assenyalar la seguretat ciutadana com un dels problemes més greus de la ciutat. Entre les preocupacions més compartides, també s'hi troba la neteja, votada per un 10% dels participants. La gestió política i municipal, problemes associats a la immigració i l'incivisme completen el podi dels aspectes que es perceben com a més problemàtics a la ciutat.

Pel que fa als serveis, el transport públic, l'enllumenat i la recollida d'escombraries i reciclatge són els tres més ben valorats, amb notes que oscil·len entre 6 i 7,5 punts sobre 10. Per contra, l'accés a l'habitatge, és a dir, les facilitats per llogar o comprar pisos, és el servei que rep una pitjor puntuació: un 3,1 sobre 10. La segueixen l'aparcament i la seguretat ciutadana, amb poc més de 4 punts cadascuna.

El sondeig també inclou preguntes com ara si l'ocupació il·legal d'habitatges ha de ser un tema prioritari per l'Ajuntament, al qual un 85% dels enquestats creu que ho hauria de ser molt o bastant. D'altra banda, gairebé un 73% considera bona o molt bona la promoció de la ciutat feta a les festes de Nadal aquest any.

Amb el DIBAròmetre, la Diputació pretén contribuir a millorar la presa de decisions tant de la mateixa Diputació com dels ens locals. L'estudi vol conèixer la percepció de la ciutadania de la província de Barcelona en relació amb el seu municipi i els serveis que ofereix el seu ajuntament.