TMB sobre el perllongament de l'L1 a Badalona: 'És necessari i imprescindible'

TMB sobre el perllongament de l'L1 a Badalona: 'És necessari i imprescindible'
Laia Martínez | Carles Tornero
13/02/2025 - 21:26

Badalona - El conseller delegat de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), Xavier Flores, ha defensat al programa BDN 360º el perllongament de l'L1 del metro fins a Badalona, com una actuació 'necessària i imprescindible'. Després de tants anys d'espera, aquest passat desembre el Govern català i l'Ajuntament de Barcelona acordaven recuperar aquesta ampliació, que permetria connectar Badalona amb la Zona Franca.

El calendari és lluny de poder-se definir

Això és perquè les obres depenen del Departament de Territori de la Generalitat, però l'ampliació inclouria cinc noves estacions: Montigalà, Lloreda-Sant Crist, Bufalà, Pompeu Fabra i una nova parada a l'estació de Renfe. Aquesta última parada afavoriria una millor connectivitat.

És un projecte que era necessari i avui dia és imprescindible

Alhora, des de TMB defensen que la construcció de les cotxeres soterrades a Montigalà generaran un pol d'activitat econòmica.

Cotxeres soterrades i compatibles amb el parc de Montigalà

Segons el delegat de TMB, Xavier Flores, aquestes instal·lacions són compatibles amb l'ús actual del parc: 'Ha d'haver-hi una obra, s'ha de portar a terme aquesta actuació, però podrien continuar gaudint perfectament del parc meravellós, i també que sota hi hauria aquesta activitat econòmica que aporta un benefici per a tota la xarxa de metro, per a tots els ciutadans i també per a la mateixa ciutat'.

Marc Sanglas Secretari Mobilitat i Àlex Montornès candidat ERC visita per parlar de L1 metro

D'altra banda, la Línia 2, utilitzada principalment pels badalonins, ha registrat 4,5 milions de passatgers aquest 2024. De fet, l'any passat el metro de Barcelona va batre diversos rècords, amb 469 milions de viatgers en un any. L'octubre va ser el mes amb el registre de més usuaris. Coincidint amb el centenari del metro, TMB ha anunciat la digitalització de les estacions, amb noves pantalles informatives.

Entrevista completa al BDN 360º: