logo
<p>Una jutgessa dona la raó a una família de la Mina que ha tornat a ocupar un dels pisos desallotjats</p>
Sant Adrià de Besòs

Una jutgessa dona la raó a una família de la Mina que ha tornat a ocupar un dels pisos desallotjats

L'auto subratlla que fer-la fora és desproporcionat perquè la família és vulnerable i no se li han ofert alternatives

per ACN

| Compartir


Una jutgessa de Badalona ha donat la raó a una família del barri de la Mina que dijous passat va tornar a ocupar el pis d’on l’havien desallotjat aquell mateix dia. El Consorci de la Mina, que és propietari dels Blocs de la Rambla i pretén recuperar-los per reallotjar les famílies de l’edifici Venus, va demanar un nou desallotjament «urgent». Tot i això, la jutgessa ho ha denegat de manera «taxativa».

 

La magistrada argumenta, d’una banda, que res fa pensar que el reallotjament de Venus hagi de ser imminent i, per tant, es descarten els «motius d’urgència». I, d’altra banda, entén que la mesura no seria «proporcionada», ja que la família afectada és vulnerable i, segons assenyala, l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs no li ha ofert una alternativa «raonable».

 

S’espera que fins a finals d’any es buidin 58 pisos dels Blocs de la Rambla de la Mina per destinar-los a part del reallotjament de veïns de l’edifici Venus, que es vol enderrocar el 2028, com a peça clau en el projecte de transformació del barri. Els primers desallotjaments es van produir dijous passat. Tot i això, poques hores després de la primera intervenció dels Mossos, els veïns van forçar la porta antiokupa que s’havia instal·lat i van tornar a entrar al domicili.

 

És el cas de la Samira i els seus dos fills, una jove de la Mina que s’hi va instal·lar, com la resta, fa gairebé deu anys. La Samira explica que havia reclamat durant anys un lloguer social que no s’ha arribat a concretar i reivindica el dret a poder-hi viure d’acord amb la seva situació de vulnerabilitat. Ara la jutgessa li dona, en part, la raó i rebutja que se la pugui tornar a fer fora del pis sense abans oferir-li una alternativa habitacional. En l’auto, la magistrada compara la situació de la Samira amb la del Consorci de la Mina, que pel volum d’habitatge que té es considera un gran tenidor.

 

desnonaments blocs la mina (1).jpeg
 

| Compartir

Contingut relacionat
Aquest portal web utilitza cookies per millorar l'experiència de l'usuari. En utilitzar-lo, accepteu totes les cookies d'acord amb la nostra política de cookies.