Badalona - L'Ajuntament de Badalona inicia la modificació de la Relació de Llocs de Treball amb l'objectiu de racionalitzar i modernitzar l'estructura municipal. Ho fa 26 anys després de la seva aprovació, ja que l'actual RLT data del 1998 i, per tant, ha quedat obsoleta en molts aspectes.
Aquest procés s'allargarà fins a finals de 2025 i es dividirà en tres fases: una primera d'anàlisi i revisió de l'estructura organitzativa, una segona de descripció dels llocs de treball, i una tercera per establir una retribució econòmica més objectiva. La nova estructura de l'Ajuntament de Badalona ha de permetre comptar amb una administració local més àgil i eficient per donar un millor servei a la ciutadania, eliminar burocràcia i fer que els treballadors municipals estiguin més satisfets amb les seves funcions i condicions laborals. Ho ha explicat la regidora de l'Àrea de Recursos Humans, Eva Guillén.
Dibuixar l'estructura municipal que volem construir en un futur, que les funcions i les retribucions del treballadors públics siguin les més adequades i adaptades a les actuals necessitats de l'administració local
La primera fase, que finalitzarà el mes de novembre, vol detectar mancances i ineficiències organitzatives per reorganitzar-les, millorar-les i adaptar-les a les necessitats actuals de l'administració. La segona servirà per confeccionar un mapa de funcions de tots els llocs de treball amb la validació dels comandaments i de la plantilla. I finalment, la tercera fase establirà la valoració dels llocs de treball i el seu càlcul de retribucions.
Segons Guillén, aquesta modificació pretén dibuixar l'estructura municipal a llarg termini per endreçar tots els llocs de treball i modernitzar l'administració. Un procés participatiu que comptarà, assegura, amb l'opinió de tots els empleats públics.