Hospital Municipal, Badalona - BSA ha tancat un cicle de set sessions formatives especialitzades per als seus treballadors. L'última, aquest dimecres, ha posat l'experiència de pacient en primera persona, per trobar les claus de com millorar l'atenció dels pacients.
Per fer-ho, han comptat amb l'experiència de Manel Escobar, director clínic de radiologia a l'Hospital de la Vall d'Hebron, qui, a més de metge, també és pacient. Escobar comparteix que ha après a posar el pacient al centre del circuit sanitari precisament després d'haver patit un càncer de pàncrees i haver viscut l'experiència hospitalària com a usuari. Detalla que els hospitals han de ser més humans i més agradables als pacients, i que això es pot aconseguir sense restar eficiència. Escobar posa com a exemple els canvis que estan duent a terme a una planta d'oncologia, on s'han reorganitzat els llits de tal manera que els usuaris ara tenen vistes al mar.
Per Pilar Otermin, gerent de BSA, tant la conferència d'Escobar com la resta del cicle INSPIRA han estat un èxit, perquè ha permès incorporar experiències externes per avaluar “com s'estan fent les coses i trobar receptes per millorar”.
Durant el cicle, els professionals de BSA han après sobre l'escolta activa; la importància del somriure amb Tortell Poltrona i del treball en equip amb la colla castellera de Sant Cugat del Vallès; i fins i tot com els avantatges de la teràpia assistida amb gossos.