
Badalona - Badacentre ha apostat aquest cap de setmana per a sumar-se a la campanya del Black Friday d'enguany, argumentat que el comerç local ha d'adaptar-se i fer descomptes similars als de les grans companyies. De fet, han destacat el tracte humà que ofereixen els negocis de barri.
D'aquesta manera s'han desmarcat de la Federació de Comerciants de Badalona, que qualifica que la jornada no encaixa amb el tarannà de la majoria de botiguers. Els comerciants del Centre de Badalona, però, han assegurat que no es poden quedar enrere i s'han unit amb entusiasme a la iniciativa.
En aquesta ocasió, el Black Friday ha ocasionat una gran afluència de compradors a diversos carrers de la ciutat, com el carrer del Mar. Hi ha hagut descomptes d'entre el 20% i el 50%, tot i que enguany ha crescut la importància del comerç en línia.
En línies generals, els comerciants del Centre han valorat positivament la jornada, explicant que el fred ha afavorit la compra de roba d'abrigar i discrepen. Entre els clients, hi ha diversitat d'opinions. Mentre que alguns dels clients han explicat que s'avancen i aprofiten per a fer les primeres compres de regals de Nadal, també hi ha detractors que desconfien dels descomptes que s'ofereixen.
Enguany, l'Agència Catalana de Consum ha doblat el nombre d'inspeccions a companyes i comerços per a evitar competència deslleial i la publicitat enganyosa relacionada amb descomptes. El Ministeri de Consum també ha publicat les dades de fa dos anys i ha conclòs que es van imposar 350.000 euros en multes a 7 companyies per rebaixes falses.
La jornada ha ocasionat la creació de 20.000 nous llocs de feina a Catalunya, una xifra que representa un 3% més de l'any passat.