Badalona - Comissions Obreres demana augmentar el nombre de docents en els centres educatius situats en zones especialment vulnerables. Aquesta demanda arriba després de presentar un estudi comparatiu dels recursos dels que disposen 120 escoles. Segons el sindicat segueix havent una gran desigualtat de recursos segons l'índex socioeconòmic territorial.
Als centres educatius de l'estudi dels municipis del Barcelonès, sense comptar amb Barcelona, l'Índex Socioeconòmic Territorial (IST) va des de 122 punts, el que seria 22 per sobre de la mitjana a Catalunya, fins als de 51,8 punts, gairebé 50 per sota de la mitjana catalana. Des de Comissions Obreres asseguren que seria un error tractar tots els centres per igual i que a mesura que augmenta el grau de vulnerabilitat hauria d'haver més docents pel número d'alumnes. Per això proposen un índex per saber quants docents s'haurien de destinar a un centre educatiu.
La responsable d'Acció Sindical de la federació d'educació de Comissions Obreres de Catalunya, Cristina Broto explica que 'les dotacions de plantilla ordinària serien els centres educatius que tinguessin aquest IST al 100 o superior. La nostra proposta és que a part de la dotació ordinària hi hagués una dotació extra d'un 20% per aquells centres que estan entre el 100 i el 80. I quan aquest IST és inferior als 80, la plantilla hauria d'augmentar per un 40%'.
Si es relaciona el ràtio de docents per alumnes amb l'Índex Socioeconòmic Territorial, Comissions Obreres només qualifica 18 casos on la relació seria acceptable. Mentre que 39 serien inacceptables, pràcticament un 40% dels centres educatius comparats a tota Catalunya.