Granollers - El Catalunya Media City s'ha presentat aquest matí en una nova edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), a Granollers. El director del programa, Marc López, ha exposat l'estat actual del projecte davant d'un públic professional, posant especial èmfasi en la hibridació entre l'audiovisual i el digital amb altres sectors.
El projecte continua avançant en les tres grans accions en què es divideix. La primera, l'impuls de la Nau de Turbines de les Tres Xemeneies, a Sant Adrià de Besòs, com un equipament per a la formació, la innovació i la recerca. El segon àmbit d'actuació és el foment de l'activitat privada en els terrenys adjacents a la Nau. I l'últim, l'ampliació del Parc Audiovisual de Catalunya, a Terrassa.
Tot plegat permetrà dotar el país d'infraestructures i eines per estar preparat pel futur que s'augura per a aquest sector en creixement. 'Vivim en una societat de pantalles i, per tant, tenir un grau d'excel·lència, un grau de masterització en aquesta indústria és absolutament crucial', assenyala López. I destaca les possibilitats d'hibridació amb altres sectors: 'L'audiovisual té aplicació en salut, en turisme, en molts àmbits que van més enllà d'allò que és purament cultural o comunicatiu, que òbviament estan al centre i formen part del nostre projecte'.
López també ha diferenciat les peculiaritats de l'entorn de les Tres Xemeneies i del Parc Audiovisual, convertint-los en espais complementaris. El hub de Sant Adrià, assenyala, encaixa amb un concepte de ciutat per les limitacions que li imposa el Pla Director Urbanístic. En canvi, el complex de Terrassa es beneficia d'estar en un entorn allunyat de la trama urbana. Això permet la construcció de platós de grans dimensions, un d'ells de més de dos mil metres quadrats. També facilita la càrrega i descàrrega de camions, evitant molèsties als veïns, i ofereix privacitat per a determinats tipus de produccions.