Badalona - Molts negocis de moda, restauració o cosmètica han incorporat les xarxes socials com a estratègia de màrqueting i trencar amb els canals publicitaris convencionals. Una eina clau per connectar amb la clientela i guanyar visibilitat amb el contingut generat. En aquest context, la imatge acaba tenint tant de pes, o més, en relació amb el mateix producte.
N'és un exemple Baked By Alba, un obrador especialitzat en galetes americanes que va obrir fa menys d'un any a Badalona i ja acumulen 14.000 seguidors a Instagram.
Segons Àlex Nadal, copropietari d'aquesta empresa, cada detall pot ser digne de ser fotografiat. 'És molt instagramejable, a la gent li agrada compartir. Quan entreguem la caixa, abans de marxar molts l'obren i fan la foto'.
Quan entreguem la caixa, abans de marxar molts l'obren i fan la foto
Aquesta és una imatge recurrent. El que abans s'aconseguia amb els canals publicitaris tradicionals, ara es pot arribar amb una fotografia o un vídeo del mateix client. L'estratègia visual és molt clara. Els responsables de l'obrador noten una pujada de les vendes cada cop que es viralitza un dels seus productes. I asseguren que el més important és tenir una comunicació directa i natural amb la seva comunitat, a través de continguts participatius.
Tenim sentit de comunitat. No és un lloc que agafes una cookie i marxes. Volíem donar-li aquesta volta
'Ens agrada molt crear contingut al carrer. Gravem les reaccions o fem jocs perquè la primera persona que arribi trobi una caixa després de compartir la ubicació', comenta la copropietària Alba Gil.
El negoci està creixent i, després d'obrir a Badalona, han inaugurat una segona botiga a Alcalá de Henares. Del centenar de varietats de galetes que ofereixen, una de les més populars és la happy hippo, que sovint protagonitza els continguts digitals.