Badalona - La Fundació Bofill proposa reduir una hora lectiva als docents dels centres públics d'elevada complexitat, dels quals a Badalona n'hi ha més de 20. Ho fa després de constatar que el 53% del claustre d'aquest tipus de centre s'ha substituït en el període 2018-2023. Segons els resultats de l'enquesta, la inestabilitat de les plantilles perjudica particularment l'alumnat dels centres vulnerables.
Tot i que el percentatge de canvi de docents és lleugerament superior al de la resta de centres -53% versus 50%-, els investigadors sostenen que els seus efectes són especialment perjudicials en els centres d'alta complexitat on hi ha més necessitat de vincle, professionals de referència i suports estables. Davant d'aquesta situació la Fundació Bofill suggereix reduir una hora lectiva als docents dels centres públics d'elevada complexitat, passant de 23 a 22 a primària i de 18 a 17 a secundària. Maria Segurola és la cap de projectes de la Fundació Bofill en centres d'alta complexitat.
Segons els resultats de l'enquesta, el 85% del professorat demana plena autonomia per decidir els mètodes d'ensenyament i criteris d'avaluació. Des de la fundació, assenyalen que cal dotar els centres dels recursos i polítiques perquè puguin fer bé les seves tasques i cuidar l'aprenentatge dels alumnes.
A més, en aquest tipus de centre hi acostuma a haver més matrícula viva pel que demanen que s'incorporin nous perfils a les aules d'acollida com integradors socials o psicopedagogs.