La directora de l'Institut Escola La Mina defensa el projecte educatiu del centre malgrat l'agressió que va patir un professor

La directora de l'Institut Escola La Mina defensa el projecte educatiu del centre malgrat l'agressió que va patir un professor
Jordi Ribàs
11/06/2025 - 21:20

Badalona - La directora de l'Institut Escola La Mina, Marta del Campo, defensa el projecte educatiu del centre malgrat l'agressió que va patir un professor a finals de maig. Entrevistada al BDN360º, destaca que s'ha reduït l'absentisme i que l'incident no reflecteix la realitat quotidiana del centre ni del barri.

Per la directora, l'agressió amb ganivet que va patir un professor a la sortida de classe és un fet “molt greu” que ha colpit emocionalment el claustre. Ara bé, del Campo assegura que és un fet excepcional i que no és representatiu de la vida a la Mina.

És la primera vegada en més de trenta anys de carrera que he viscut una agressió d'aquestes característiques en entorns vulnerables com la Mina

Tot i que en la manifestació contra la violència al barri alguns docents van denunciar una sensació d'inseguretat creixent, la directora ha matisat que aquestes declaracions representen sentiments personals i no el posicionament institucional del claustre: “No dic que sigui fals, però hi ha qui pot percebre més pressió. La majoria de les persones del meu equip directiu porten 25 anys a la Mina, i si això fos així, doncs probablement ja no hi seríem allà”, ha explicat.

La directora ha defensat amb fermesa la tasca que es fa des de fa nou anys a l'institut escola, i ha remarcat el compromís de l'equip docent, els serveis socials i les entitats del barri. Ha explicat que l'agressió ha estat gestionada amb el suport del Departament d'Educació i que es van activar ràpidament els recursos i els protocols d'atenció. “El que va passar no respon al dia a dia del centre, ha insistit.

En aquest sentit, Del Campo ha reivindicat la millora dels resultats acadèmics i la continuïtat educativa de l'alumnat del barri, reduint l'absentisme. “Hem millorat la permanència a la secundària, ningú es queda sense fer primer d'ESO”, ha destacat. També ha subratllat el paper clau del projecte de mediació i de l'acompanyament personalitzat com a eines per afavorir l'èxit educatiu i la cohesió social en un entorn amb complexitats afegides.