
Badalona - El president de la Federació de Comerciants de Badalona, Joaquín Nocete, valora “molt positivament” el funcionament de la nova campanya de BadaBons, que va exhaurir tots els vals disponibles en només 28 hores. En paraules al programa Badalona 360 d'aquesta casa, Nocete ha explicat que la resposta ciutadana va ser tan gran que “molta gent es va quedar sense poder comprar-los”.
Nocete considera que aquesta forta demanda evidencia l'èxit del programa orientat a afavorir el comerç de proximitat i a donar a conèixer els comerços de la ciutat. Explica que tot i que la majoria d'establiments adherits són del centre, que concentra aproximadament el 70% de les compres, també hi ha participació de comerços de barris com Bufalà o Llefià. A més, Nocete subratlla que la iniciativa permet arribar a perfils que no solen comprar habitualment en el petit comerç. Davant les crítiques d'alguns grups de l'oposició sobre possibles retards en els pagaments als comerciants, Nocete afirma que tan PIMEC com l'Ajuntament de Badalona “són seriosos a l'hora de pagar”.
Sobre el Black Friday, Nocete defensa que és una campanya “orientada a grans cadenes comercials o a compres per internet”, i diu que el comerç de proximitat ''no hi encaixa''. Tot i l'èxit dels BadaBons, Nocete reconeix que el sector encara té deures. Un d'ells, la digitalització del comerç local. Això sí sense perdre els atributs que el defineixen com ''la vinculació amb la vida social dels barris i l'atenció personalitzada''.