Badalona - La Federació de comerciants de Badalona vol professionalitzar-se per potenciar el comerç de proximitat. Per fer-ho ha encarregat a la Pimec un Pla Estratègic per potenciar el teixit comercial. Afirmen que el sector està en recés i que reforçant-lo millorarà, de retruc, la ciutat.
Un dels objectius de la federació és dotar d'estructura l'entitat per poder ampliar el nombre de socis i oferir millors serveis als comerços de la ciutat. El president de l'associació, Joaquin Nocete, defensa que 'amb un comerç viu, la ciutat guanyaria en seguretat, enllumenat i neteja'. Per aconseguir-ho necessiten, expliquen, el suport de l'ajuntament. 'En aquest camí anem de la mà del govern i la regidoria de comerç' assegura Nocete, que afegeix que 'buscaran la complicaitat d'altres administracions'.
Reconeixen que els eixos comercials de Badalona estan perdent identitat i creuen que professionalitzant-se podran revertir la situació. A més podran ajudar millor els petits negocis. 'A Badalona, s'estan perdent moltes subvencions al sector per manca d'agilitat, nosaltes hem de donar'ls-hi la força que els manca' ha explicat el president de la Federació de Comerciants de Badalona en una entrevista al Badalona Matí.
Més enllà de reforçar l'estructura, des de la federació es vol tirar endavant diferents campanyes per atraure socis així com per fidelitzar clients. També implementaran alguna iniciativa que ja s'ha fet en ciutats com Girona per distingir els comerços professionals.
La federació de comerciants ha valorat molt positivament la nova campanya de vals de descompte, els Badabons, aprovada per l'Ajuntament. Tot i això, reclamen per a futures convocatòries una aportació econòmica superior per poder arribar a tota la demanda.