L'Ajuntament ofereix una guia a les associacions veïnals de Badalona per fer la sol·licitud d'ocupació de la via pública

L'Ajuntament ofereix una guia a les associacions veïnals de Badalona per fer la sol·licitud d'ocupació de la via pública
Jordi Ribàs
13/11/2025 - 20:54

Badalona - Les associacions i entitats badalonines, sovint tenen problemes per realitzar gestions administratives. Per superar les barreres tecnològiques i els tràmits administratius, l'Ajuntament els ha presentat una guia pràctica sobre com fer un la sol·licitud d'ocupació de la via pública, un dels passos que han de fer sovint i que més complicacions comporta.

Sigui per celebrar festes de barri o per organitzar qualsevol activitat a l'aire lliure, les associacions reserven espais públics freqüentment. Si abans es podia fer per telèfon o delegant la gestió a treballadors de l'ajuntament, ara ja fa anys que s'ha de fer en línia i amb el certificat digital. Un pas que, per algunes entitats amb persones d'edat avançada, pot ser complicat. Per això, tal com explica Rubén García, president de la Federació d'Associacions Veïnals de Badalona, feia temps que demanaven una formació pràctica.

La iniciativa s'emmarca dins d'un cicle de tres jornades formatives impulsades pel Departament de Participació. La primera, celebrada al juny, va estar dedicada a la gestió de subvencions municipals, i ara era el torn d'un dels tràmits més sol·licitats. Així ho ha detallat la regidora de Participació, Odalys Sánchez.

Més enllà de la formació, els tècnics de l'Ajuntament han volgut deixar clar que mantenen les portes i els telèfons oberts per resoldre qualsevol dubte o incidència durant la tramitació en línia.