Badalona - Un estudi elaborat per l'Organització de Consumidors i Usuaris, l'OCU, assenyala que la meitat dels afectats per l'entrada en vigor-de forma progressiva- de les Zones de Baixes Emissions han modificat els seus hàbits de mobilitat.
L'organització de consumidors apunta que un 23% de les persones han hagut de canviar de cotxe per poder seguir circulant i que un 13% valora adquirir un nou vehicle que s'adapti a la normativa. En aquest sentit, l'OCU demana automatitzar les ajudes del pla MOVES III i denuncia que aquestes no són efectives fins passat un any de la compra del nou vehicle. L'organització també demana revisar el sistema d'etiquetatge de la DGT. I es que consideren que hauria d'incloure les emissions reals i no el tipus de motor del cotxe.
Una mesura, la de multar aquells vehicles més contaminants, que a Badalona ha aixecat polseguera. Recordem que el govern del partit popular va modificar l'any passat l'ordenança municipal impulsada per l'AMB i l'anterior executiu per evitar que les sancions comencessin a partir del 2024. A més, portarà el nou decret sobre les Zones de Baixes Emissions als tribunals. La normativa decreta la implantació de les restriccions a totes les ciutats de més de 50.000 habitants, entre les quals estaria inclosa Badalona. D'aquesta manera, a partir de l'1 de gener de 2026 no podrien circular per les Zones de Baixes Emissions els cotxes amb etiqueta groga quan hi hagi episodis de contaminació. La intenció del l'executiu local és ajornar les multes fins almenys al 2027 i aposten per aplicar la restricció en zones determinades de la ciutat.